JBT Trade Kft. bemutatja az Intralox modulszalag választékot.
Útmutatónk és a kiegészítő további információk segítségével összeállíthatja megrendelését.
Modul szalagok sokféle célra:
Modul szalagok sokféle célra 2:
1./ Válasszon az Ön felhasználási céljának megfelelő modulszalag típust.
2./ Válasszon modulszalag alapanyagot az Ön felhasználási céljának megfelelően:
- Polipropilén: standard alapanyag, általános felhasználási célokra, savakkal, bázikus anyagokkal, sóféleségekkel és alkoholokkal szemben jó vegyi ellenálló képességű, alacsonyabb hőmérsékletek esetén rideg, törékeny.
- Polietilén, különösen jó ellenálló képességű anyagfáradással szemben, ütésálló és flexibilis. Jó vegyi állóképességű sokféle savval, bázikus anyagok és szénhidrogénekkel szemben.
- Acetát: hőre lágyulás tekintetében sokkal szilárdabb, mint a polipropilén vagy a polietilén, és kiegyensúlyozott mechanikus, - termikus, - és kémiai tulajdonságokkal rendelkezik. Egyik legfontosabb előnye az alacsony súrlódási tényezője.
- Elektromosan vezetőképes (EC) Acetát: olyan adalékokat tartalmaz, amelyek az elektromos ellenálló képességet jelentősen csökkentik és ezzel antisztatikus hatásúak.
- Hőálló (HR) Nylon: lehetővé teszi a magasabb hőmérsékleteken történő használatot, olyan alkalmazási területeken, amelyekre a "standard" alapanyagok nem alkalmasak. Ezek az alapanyagok vizet vesznek fel és nedves környezetben kitágulnak. FDA- és nem FDA osztályba tartozó kivitelekben is szállíthatók.
- Nylon: intenzív ütközéseknek kitett körülmények közötti felhasználás esetén a "standard acetát" helyett ajánlott. Ez az alapanyagtípus vizet vesz fel és az acetátnál jobban hajlamosabb a horzsolódásra, barázdáltságra.
- Nehezen éghető, hőre lágyuló poliészter (FR-TPES): alapanyag összetétele következtében nem gyullad meg.
3./ Válassza ki az Ön felhasználási céljának legmegfelelőbb modulszalag felületet, osztókör átmérőt és hajtásmódot.
Következő osztású Intralox szalagok kaphatók:
0,50" = (12,7 mm)
0,60" = (15,2 mm)
1,00" = (25,4 mm)
1,07" = (27,2 mm)
1,25" = (31,8 mm)
1,44" = (36,6 mm)
1,50" = (38,1 mm)
2,00" = (50,8 mm)
2,07" = (52,6 mm)
2,50" = (63,5 mm)
Minél kisebb a szalag osztása, annál csekélyebb a sokszöghatás ( fogaskerekeknél hasonló méret) és
a termék átadáshoz szükséges hely.
4./ Válassza ki az Ön felhasználási céljának legmegfelelőbb modulszalag felületet, osztókör átmérőt és hajtásmódot.
A szalaghúzás számításhoz Önnek a következő adatokra van szüksége:
1. A szállítószalagra ható súly kb/m2-ben.
2. A kívánt, terméket hordozó szállítószalaghossz, méterben.
3. A teljes magasság különbség, amit a szállítószalagnak a szállítás során le kell győznie, méterben.
4. A kívánt hajtási sebesség méter/percben.
5. A szalagfelület százalékos aránya, amelyen megálló szállítószalag esetén termékek, terméksúly feltorlódhat.
6. A maximális üzemi hőmérséklet, Celsius fokban, aminek a szalag ki lesz téve.
7. A szalagkeret alapanyaga, amelyen a modulszalag futni fog, pl. rm. acél, szerkezeti acél, vagy
extrém magas molekulasúlyú polietilén (PE 1000), nagy sűrűségű polietilén (PE 500), Nylon stb...
8. A felhasználási feltételek, pl. sűrű terhelés alatti indítás, ferde emelkedő/süllyedő szállítás, "toló-lökő" szállítás stb...
Kritériumok kanyarszalagokhoz:
Ilyen szalagokhoz komplett analízis szükséges. Ehhez még a következő kiegészítő adatokra is szükség lesz:
9. Minden egyenes részleges távolság hossza.
10. A kanyar szögére és a hajtás irányára, valamint
11. a belső kanyar sugár (rádiusz) méretére, a szalag belső peremétől mérten.
5./ További fontos ismérvek:
SZALAGSEBESSÉG:
A szalagsebesség a következőképpen befolyásolja a kopást és az élettartamot:
Csuklópánt és fogaskerékkopás: a modulmozgásoknak a csuklórudakon történő mozgásának gyakorisága (ha a fogaskerekek megragadják, majd ismét elengedik a szalagot) közvetlenül aránylagos a szalagsebességgel. A forgó mozgás a csuklórudakon és a modul elemeken is kopást okoz. Ez a kopási fok fordítottan aránylagos a szalag hosszával, azaz, egy rövidebb szalag gyorsabban kopik, mint egy hosszabb szalag, ha a szalagok azonos sebességgel futnak. Ennek következtében a fogaskerekek és fogak kopása közvetlenül aránylagos a sebességgel. A több foggal rendelkező fogaskerekek a csekélyebb modul/csuklópánt átfordulás következtében kisebb mértékben kopnak, mint a kevesebb fogszámú fogaskerekek.
A SZALAGFELÜLET KOPÁSA:
Mivel a szalag felső és alsó pályán, csúszó lapokon és más, rögzített építőelemeken fut, emiatt is bizonyos mértékű kopással számolni kell. Nagy sérüléseket tudnak okozni olyan tényezők, mint magas szállítási sebességek, nehéz terhek, koptató hatású anyagok szállítása, valamint "száraz"-kenés nélküli üzemmód.